درد آرنج

درد آرنج معمولاً خیلی جدی نمی باشد، اما از آنجایی که برای انجام بیشتر کارها از این عضو استفاده می شود، از اینرو درد آرنج می تواند سبب ایجاد اختلال در فعالیت های روزانه شود. آرنج یک مفصل پیچیده است که امکان چرخاندن و خم و راست کردن دست و بازو را فراهم می کند. بیشتر فعالیت ها ترکیبی از حرکات فوق هستند و گاهی اوقات توصیف دقیق علت بوجود آورنده درد مشکل می باشد.

 

در صورت بروز موارد زیر بلافاصله به اورژانس مراجعه کنید:

  • وجود یک تغییر شکل آشکار در آرنج

  • بیرون زدگی استخوان

 

در صورت بروز موارد زیر حتماً با پزشک خود تماس بگیرید:

  • وجود التهاب، درد و کبود شدگی شدید در اطراف مفصل

  • دشواری حرکت دادن آرنج به شکل نرمال، یا ایجاد مشکل در حرکت دادن بازو از بالا به پایین و بالعکس

 

در صورت بروز شرایط زیر بهتر است در اولین فرصت به مطب پزشک مراجعه کنید:

  • عدم بهبود درد بازو پس از گذشت چندین روز درمانهای خانگی

  • ایجاد درد در بازو و حتی به هنگام حرکت ندادن آن
  • افزایش قرمزی، تورم یا درد در ناحیه آسیب دیده

 

اقدامات خودپایی

بیشتر دردهای آرنج با درمانهای خانگی ساده بهبود می یابند، اقداماتی نظیر:

  • استراحت. خودداری از انجام فعالیت هایی که سبب وارد آمدن آسیب به آرنج می شوند.
  • کمپرس یخ. قرار دادن یخ بر روی ناحیه درد 3 بار در روز هر بار به مدت 15 - 20 دقیقه
  • فشار. بستن بانداژ فشار (متراکم) بر روی ناحیه درد به منظور کاهش تورم
  • بالا نگهداشتن بازو به منظور کاهش تورم