گروه    "سبزیجات، گیاهان و ادویه جات"
سرکه سیب
انتخاب اندازه یا وزن :
وزن (گرم):
ارزش تغذیه ای در   [100]   گرم :
سرکه سیب
%DV*
انرژی 21 KCal 1%
کربوهیدرات 0.93 gr 0.3%
چربی 0 gr 0%
کلسترول 0 mg 0%
پروتئین 0 gr 0%
فیبر خوراکی 0 gr 0%
سدیم 5 mg 0.2%
پتاسیم 73 mg 2.1%
آهن 0.2 mg 1.1%
کلسیم 7 mg 0.7%
منیزیم 5 mg 1.3%
ویتامین A 0 IU 0%
ویتامین D 0 µg 0%
ویتامین C 0 mg 0%
ویتامین B6 0 mg 0%
فولات 0 µg 0%
ویتامین B12 0 µg 0%

*Daily Value: نیاز روزانه، درصد نیاز روزانه بر اساس رژیم غذایی 2000 Kcal و برای افراد بزرگسال، تنظیم گردیده. مقادیر واقعی ممکن است، بسته به نیازهای افراد (بخصوص در زنان باردار و یا شیرده)، متفاوت باشد.

سرکه سیب

سرکه سیب محصول طبیعی تخمیر سیب خرد شده می باشد. هزاران سال است که از سرکه برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود. با اینکه علم هنوز خیلی از ادعاها در رابطه با سرکه سیب را ثابت نکرده است، با این حال از آن در زمینه های مختلفی از زیبایی گرفته تا سلامتی استفاده می گردد.

سرکه سیب اسید استیک بالایی دارد این اسید اثرات قوی دارد.سرکه سیب در یک پروسه دو مرحله ای ساخته می شود در گام اول سیب خرد شده ودر اثر مخمر، قند های آن تخمیر و به الکل تبدیل می شود. در مرحله دوم، باکتری ها روی محلول الکل اثر کرده و سبب تخمیر الکل و تبدیل آن با اسید استیک یک ترکیب اصلی فعال در سرکه می شود. سرکه سیب تنها حاوی حدود 3 کالری انرژی در هر قاشق غذاخوری است.

بسیاری از ویتامین ها و یا مواد معدنی در آن وجود دارد اما حاوی مقدار بسیار کمی از پتاسیم است کیفیت سرکه سیب به خاطر برخی از اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدانهای موجود در آن است. سرکه سیب از محبوب ترین سرکه هاست که برای کاهش وزن، کاهش سطح قند خون و بهبود علائم دیابت از آن استفاده می شود.

آنچه در این مقاله می خوانید:
فواید
  • براق کردن پوست
  • کمک به هضم غذا
  • کمک به کاهش وزن
  • درمان رفلاکس معده
  • بهبود عفونت ادراری
  • کمک به کنترل قند خون
  • پیشگیری از سوء هاضمه
  • کمک به کاهش فشار خون

کمک به درمان مسمومیت غذایی و ناراحتی های گوارشی

مضرات
  • افرادی که ملین، دیورتیک و داروی بیماری های قلبی و دیابت مصرف می نمایند، باید قبل از مصرف سرکه سیب با پزشکشان مشورت نمایند.
  • مصرف مقادیر کوچک سرکه سیب، عموماً بدون مشکل می باشد. اما مقادیر زیاد و یا مصرف طولانی مدت می تواند خطراتی در پی داشته باشد. مصرف سرکه سیب خالص و مخلوط شده با آب می تواند باعث ساییده شدن مینای دندان و سوختن دهان و گلو شود.
  • زنانی که پوکی استخوان دارند باید سرکه سیب را با احتیاط مصرف نمایند. مصرف مرتب سرکه سیب می تواند باعث کاهش تراکم استخون شود . از آنجا که سرکه سیب می تواند باعث تغییر سطح انسولین شود، افراد دیابتی باید سرکه سیب را با مشورت پزشکشان مصرف نمایند.