اردک
انتخاب اندازه یا وزن :
وزن (گرم):
ارزش تغذیه ای در   [100]   گرم :
چربی اردک
%DV*
انرژی 882 KCal 44%
کربوهیدرات 0 gr 0%
چربی 99.8 gr 153.5%
کلسترول 100 mg 33.3%
پروتئین 0 gr 0%
فیبر خوراکی 0 gr 0%
سدیم 0 mg 0%
پتاسیم 0 mg 0%
آهن 0 mg 0%
کلسیم 0 mg 0%
منیزیم 0 mg 0%
ویتامین A 0 IU 0%
ویتامین D 4.8 µg 48%
ویتامین C 0 mg 0%
ویتامین B6 0 mg 0%
فولات 0 µg 0%
ویتامین B12 0 µg 0%

*Daily Value: نیاز روزانه، درصد نیاز روزانه بر اساس رژیم غذایی 2000 Kcal و برای افراد بزرگسال، تنظیم گردیده. مقادیر واقعی ممکن است، بسته به نیازهای افراد (بخصوص در زنان باردار و یا شیرده)، متفاوت باشد.

اردک

اردک پرنده ای با بدن کشیده و پاهای کوتاه است که باعث می شود بدنش نزدیک زمین قرار گیرد. اردک از پرندگان نوک پهنی است که در جانورشناسی به آنها لاملیورستر می گویند. درازا و حجم بال اردک نسبت به سایر طیور متوسط است و اردک اهلی به این دلیل نمی تواند پرواز کند.

آنچه در این مقاله می خوانید:
کالری

100 گرم گوشت اردک بدون پوست 201 کالری و با پوست 327 کالری انرژی دارد.

پروتئین

گوشت اردک منبع غنی پروتئین با کیفیت بالا است. 100 گرم از گوشت کباب شده اردک 24 گرم پروتئین دارد.

چربی

گوشت اردک چربی و کلسترول نسبتاً بالایی دارد، به خصوص اگر با پوست خورده شود. نقطه ذوب چربی گوشت اردک 14 درجه سانتی گراد می باشد که بسیار پایین تر از دمای بدن است (نقطه ذوب چربی گوشت گاو و مرغ به ترتیب 45 و 37 درجه سانتی گراد می باشد که در مورد چربی گاو، بسیار بالاتر از دمای بدن است)، بنابراین گوشت اردک به آسانی متابولیزه می شود و باعث ایجاد مشکل چاقی نمی شود.

مواد معدنی

گوشت اردک منبع غنی از فسفر، آهن، روی، سلنیوم و منیزیوم می باشد.همچنین آهن موجود در گوشت اردک در مقایسه با سایر گوشت ها بالاست بنابراین گوشت اردک می تواند منبع خوب آهن برای خانمها باشد. سلنیوم از فعالیت بسیاری از آنزیم ها در بدن حمایت می کند، همچنین به تقویت سیستم ایمنی کمک نموده زیرا نقش آنتی اکسیدانی دربدن دارد. در ترکیب با سایر آنتی اکسیدانها مثل ویتامین C و ویتامین E، سلنیوم به حفاظت سلولها در مقابل رادیکالهای آزاد کمک می کند که این ترکیبات خطر بیماری های قلبی و سرطان را کاهش می دهند. 100 گرم گوشت اردک 43 درصد نیاز روزانه بدن به سلنیوم را تأمین می کند.

ویتامین

این گوشت منبع غنی از نیاسین (ویتامین B3 )، ریبوفلاوین (ویتامین B2)، تیامین (ویتامینB1  )، ویتامین B6 ، ویتامینB12  و فولات و ویتامینA  می باشد.

 100گرم از گوشت50  درصد نیاز روزانه بدن به نیاسین را تأمین می کند. این ویتامین نقش حیاتی در متابولیبسم چربیها در بدن ایفا می کند و همچنین بر کاهش کلسترول خون اثر می گذارد. نیاسین به کاهشLDL  پلاسما نیزکمک می کند.

LDL می تواند سبب اکسیداسیون پلاک ها در خون شود که با افزایش خطر بیماری های قلبی مرتبط است. نیاسین به پایدار ماندن قند خون و منظم کردن متابولیسم انسولین کمک می کند. بنابراین گوشت اردک یک انتخاب خوب برای مبتلایان به دیابت است.

فواید

مصرف این نوع گوشت، تقویت کلیه ها و افزایش قوای جنسی را به دنبال دارد. اگر سیستم گوارشی بدن قدرت هضم بالا و خوبی داشته باشد، این گوشت جزء بهترین ها برای تقویت قوای جنسی است. بال اردک برای افراد لاغر خاصیت چاق کنندگی دارد.

گوشت اردک باید قبل از خوردن کاملاً پخته شود. برای رفع بوی زهم اردک هم باید گوشت اردک را سه بار با آب جوشانده و آب آن را دور ریخت و سپس پیاز، سبزی و ادویه های مختلف را به آن اضافه کرد.