جگر سفید
انتخاب اندازه یا وزن :
وزن (گرم):
ارزش تغذیه ای در   [100]   گرم :
جگر گاو - جگر سفید - پخته شده - با آتش ملایم
%DV*
انرژی 120 KCal 6%
کربوهیدرات 0 gr 0%
چربی 3.7 gr 5.7%
کلسترول 277 mg 92.3%
پروتئین 20.4 gr 40.8%
فیبر خوراکی 0 gr 0%
سدیم 101 mg 4.2%
پتاسیم 173 mg 4.9%
آهن 5.4 mg 30%
کلسیم 11 mg 1.1%
منیزیم 10 mg 2.5%
ویتامین A 39 IU 0.8%
ویتامین C 32.7 mg 54.5%
ویتامین B6 0.02 mg 1%
فولات 8 µg 2%
ویتامین B12 2.59 µg 43.2%

*Daily Value: نیاز روزانه، درصد نیاز روزانه بر اساس رژیم غذایی 2000 Kcal و برای افراد بزرگسال، تنظیم گردیده. مقادیر واقعی ممکن است، بسته به نیازهای افراد (بخصوص در زنان باردار و یا شیرده)، متفاوت باشد.

جگر سفید

شش، ریه، جگر سفید یکی از اعضای دستگاه تنفس در بعضی جانوران است. در شش ها گلبولهای قرمز خون اکسیژن را دریافت می کنند و به سایر سلولهای بدن می رسانند. ریه ها به شکل نیمه مخروطی هستند و قسمتهای طرفی حفره سینه را پر می کنند.

جگر سفید ارزش غذایی خاصی ندارد و همانند گوشت، بعنوان یک منبع پروتئین برای رشد بدن و عضلات مفید است. ولی جگر سیاه منبع غنی ویتامین A وآهن می باشد.

آنچه در این مقاله می خوانید:
کالری

در 100 گرم جگر سفید 120 کالری انرژی نهفته است.

پروتئین

پروتئین جگر سفید کمتر از جگر سیاه و گوشت قرمز است و معمولاً از آن به دلیل پروتئین مطلوب در فرآورده های گوشتی صنعتی استفاده می شود

چربی

چربی جگر سفید کمتر از جگر سیاه است با این وجود سرشار از کلسترول ، اسیدهای چرب های ترانس و اشباع نشده است که باعث افزایش چربی خون می شود و بهتر است در مصرف آن تعادل برقرار شود.

مواد معدنی

مهمترین مواد معدنی موجود در جگر سفید سدیم، پتاسیم، آهن، کلسیم، منیزیوم می باشد.

ارزش غذایی جگر سفید در مقایسه با جگر سیاه بسیار کمتر است بطوریکه میزان آهن جگر سفید کمتر از جگر سیاه می باشد.

ویتامین

ویتامین B6 ,C, A، فولات وB12  از ویتامین های موجود در جگر سفید می باشند و جگر سفید در مقایسه با جگر سیاه ویتامینA  قابل توجهی ندارد در حالیکه جگر سیاه منبع غنی از ویتامینA  می باشد.

فواید

جگر سفید ارزش غذایی خاصی ندارد و همانند گوشت به عنوان یک منبع پروتئینی برای رشد بدن و عضلات مفید است.