خشکبار منابع مناسبی برای تأمین مواد مغذی از جمله پروتئین ها و ویتامین ها و مواد مغذی لازم برای حفظ سلامت بدن هستند. در میان خشکبار پسته از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا نفش مهمی در رژیم غذایی انسان بازی می کند. پسته اگر چه میوه کوچکی است اما ارزش غذایی آن قابل توجه است.

ادامه مطلب . . .
تاریخ ارسال:
1395/09/14   19:03

استفاده از حرارت بالا در هنگام طبخ، موجب ایجاد ترکیبات شیمیایی نامطلوب در روغن می شود. وقتی غلظت این ترکیبات زیاد باشد روغن کدر، بد بو و غلیظ می شود حرارت زیاد باعث دود کردن روغن نیز می شود. بنابراین باید روغن با شعله کم حرارت داده شود و از مصرف روغن حرارت دیده خوداری نمود. روغن مایع مخصوص سرخ کردنی در مقابل حرارت پایدار است و از نقطه دود بالایی برخوردار است. اما این بدان معنی نیست که از این روغن چندین بار می توان برای سرخ کردن استفاده نمود. از روغن مایع سرخ کردنی حداکثر 2 – 3 بار آن هم با فاصله زمانی کوتاه مثلاً در طول یک روز می توان استفاده کرد و پس از آن باید روغن را دور ریخت.

ادامه مطلب . . .
تاریخ ارسال:
1395/09/14   08:38

افراد شاغل که بخش قابل توجهی از جمعیت فعال جامعه را تشکیل می دهند، یک سوم روز و یا حتی نصف روز خود را در محیط کار خود می گذرانند و به طور معمول یک وعده غذایی و یک میان وعده خود را در محیط کار مصرف می کنند. کارکنان برای حفظ سلامت خود به تغذیه مناسب نیاز دارند. اضافه وزن و چاقی از نتایج زندگی ساکن و نشستن پشت میز در محیط های کار است. تغذیه در محیط های کار باید متناسب با میزان تحرک فرد باشد و در ضمن از تعادل و تنوع کافی برخوردار باشد.

ادامه مطلب . . .
تاریخ ارسال:
1395/09/13   18:30

  همه ما با توجه به عادات غذایی خود، مواد غذایی را انتخاب، آماده طبخ، مصرف و نگهداری می کنیم. عادات غذایی ما ریشه در شرایط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، جغرافیایی، مذهبی، کشاورزی و بسیاری عوامل دیگر دارد. بسیاری از عادات غذایی، ممکن است نامناسب بوده و اثرات نامطلوب و گاه غیر قابل جبرانی در سلامت ما به جا گذارد.

ادامه مطلب . . .
تاریخ ارسال:
1395/09/13   11:19

علایم اگزما و پسوریازیس معمولا مشابه هستند، در صورتیکه این دو عارضه کاملا متفاوتند و درمان های جداگانه ای دارند.

پسوریازیس یک بیماری التهابی مزمن پوستی است که دو تا سه درصد افراد سفید پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. نتایج مطالعات نشان می دهد این بیماری خود ایمنی از نظر ژنتیکی با چاقی، دیابت و دیگر حالت های سندرم متابولیک مرتبط است.

ادامه مطلب . . .
تاریخ ارسال:
1395/09/12   12:29

برخلاف باورهای عموم، چربی برای سلامتی مضر نیست. اگر چربی در حد متعادل مصرف شود، سلامتی و حتی کاهش وزن را ارتقاء می دهد. البته همه منابع چربی به یک اندازه مفید نیستند.

چربی های اشباع، چربی های ترانس و کلسترول موجب چاقی، بیماری های قلبی و بیماری های التهابی می شود. اما چربی های غیراشباع، چربی های چنداشباع، و اسیدهای چرب امگا 3 برای بدن مفید هستند. این چربی های خوب، کلسترول بدِ خون را پایین می آورند، التهاب را کاهش می دهند و در برابر بیماری های مزمن مانند محافظ عمل می کنند. اگر باز هم قانع نشدید، در این مقاله پنج دلیل دیگر برای مفید بودن چربی های خوب برایتان می آوریم.

ادامه مطلب . . .
تاریخ ارسال:
1395/09/12   18:27

دو مطالعه جداگانه محققان نشان می دهد كه میزان ویتامین D خون زنان باردار در سه ماهه اول و مصرف روزانه 4 فنجان قهوه دو فاكتوری هستند كه احتمالا در كاهش خطر ابتلا به ام اس تاثیر دارند.

مطالعه اول كه در دانشگاه هاروارد آمریكا انجام گرفته نشان می دهد كه كمبود ویتامین D در سه ماهه اول بارداری، ریسك ابتلا فرزند به ام اس را تقریبا دوبرابر می كند

ادامه مطلب . . .
تاریخ ارسال:
1395/09/11   15:34

صدای زیاد (نویز) در بخش مراقبت های اولیه نوزادن (NICU)، احتمال آسیب شنوایی، زبانی و شناختی نوزادان زودرس را افزایش می دهد.

تولد زودرس اولین دلیل مرگ در اولین ماه تولد نوزاد و دلیل اصلی ناتوانی های طولانی مدت است و به رغم اینکه پیشرفت ها در مراقبت از نوزادان زودرس، احتمال زنده ماندن آنها را افزایش داده است، این نوزادان همچنان مستعد بروز مشکلات رشدی هستند که ممکن است در تمام طول عمر باقی بماند.

ادامه مطلب . . .
تاریخ ارسال:
1395/08/29   16:00

گلابی، آمرود، آرمود درختی است گلدار از رده دو لپه ای ها، از خانواده گلسرخیان و از زیر خانواده مالیده (Maloidiae) می باشد.

در این جنس حدود 30 گونه وجود دارد که بعضی از گونه های معروف شامل ussuriensis, communis, persica, pyrifolia, syriaca وجود دارد. گلابی معمولی یا گلابی اروپایی از گونه communis می باشد که میوه های آبدار با دانه های سنگی دارد و اغلب شکل کشیده دارد.

ادامه مطلب . . .
تاریخ ارسال:
1395/08/29   11:23

ذرت، برای قاره آمریکا، گیاهی بومی محسوب می شود که از 5000 سال قبل از میلاد، کشت آن آغاز شده است. پس از آن به اروپا نیز معرفی گردید. ذرت، منبع سرشاری از کربوهیدرات ها بوده و حاوی مواد معدنی پتاسیم، منیزیم می باشد. ذرت به عنوان یک منبع متوسط از نظر پروتئین به حساب می آید. بنابراین اهمیت مصرف ذرت به دلیل محتوای پروتئین آن نیست، اما در صورتی که به همراه موادی مانند حبوبات مصرف شود، می تواند منبع خوبی برای پروتئین به شمار رود. از آنجا که نیاسین موجود در ذرت به صورت کمپلکس می باشد و بدن قادر به جذب آن نیست، در جوامعی که ذرت قوت غالب آنها را تشکیل می دهد، افراد قبل از استفاده از ذرت برای تهیه غذا، آن را در آب آهک خیس می کنند تا در محیط قلیایی ایجاد شده، نیاسین از کمپلکس جدا شود و برای بدن قابل جذب گردد.

ادامه مطلب . . .
تاریخ ارسال:
1395/08/25   18:51