تقویت حافظه با انجام ورزشهای ایروبیک!

با انجام تمرینات 3 ساعته هفتگی با هوش تر شوید!

انجام کارهای روزمره ای که باعث افزایش حافظه، عملکرد مغز و سلامتی3 می شوند.

توصیه اکثر مربیان برای کاهش وزن، رفتن به باشگاه به مدت 5 روز در هفته (یا بیشتر) می باشد. با این حال، مطابق یافته های یک تحقیق جدید که اخیرا به انتشار رسیده1، تمامی آنچه که برای داشتن ضریب هوشی بیشتر بدان نیاز دارید انجام یک ساعته تمرینات ایروبیک به مدت 3 روز در هفته می باشد. بواسطه انجام این تمرینات، پیشرفت هایی را در حافظه، عملکرد شناختی و سایر موارد مشاهده خواهید کرد.

محققان دانشگاه تگزاس در دالاس یک رژیم ورزشی سبک را برای 18 شرکت کننده کم تحرک 57-75 ساله که به لحاظ شناختی سالم بودند در نظر گرفتند. رژیم مذکور تنها شامل انجام یک ساعته تمرینات ایروبیک، 3 روز در هفته و به مدت 3 ماه بود. پس از انجام این تمرینات به مدت 3 ماه، افراد تحت کنترل بهبودی چشمگیری را در آزمایش های حافظه سریع یا تاخیری، حافظه استدلالی (منطقی)، و افزایش جریان خون در مغز در حالت استراحت (با تندرستی و تناسب اندام فیزیکی بیشتر) در مقایسه با گروه کنترل از خود نشان دادند.

بر طبق اظهارات دکتر چاپمن2، مولف ارشد تحقیق، موسس و مدیر کل مرکز سلامت مغز دانشگاه، تمرینات ایروبیک، شناخته شده ترین روش برای بالا بردن عملکرد حافظه می باشد.

بعلاوه، زیاد طول نمی کشد که اثر تمرینات ورزشی و بهبودی های بوجود آمده را احساس خواهید کرد، اگر چه در مطالعات پیشین، زمان حصول پیشرفت ها و بهبودی 6 ماه گزارش شده بود، در تحقیق جدید مدت زمان بهبود عملکرد مغز و دستاوردهای شناختی تنها در طول 6 هفته پس از شروع به انجام تمرینات بوده است. به اعتقاد دکتر چاپمن، که در این مطالعه نوع خاصی از MRI را برای شناسایی بروز تغییرات زود هنگام در مغز بکار برده است، مطالعه مذکور بر مبنای مجموعه ای از شواهد در حال تکوین استوار است که نشان دهنده قابلیت انعطاف پذیری بالای مغز انسان می باشند. به گفته او، در صورت عدم اتخاذ صحیح عادات فیزیکی و ذهنی، مغز می تواند حرکتی رو به عقب داشته و توانایی خود را از دست دهد.

آیا برای شروع آماده هستید؟ به منظور بدست آوردن منافع، مطمئن شوید که تمرینات به اندازه کافی چالش برانگیز هستند به نحوی که باعث افزایش ضربان قلب می شوند.

 

1 Frontiers in Aging Neuroscience

2 Sandra Bond Chapman