پنج توصیه شگفت انگیز برای مبارزه با افسردگی

آیا احساس افسردگی می کنید؟ می توانید به منظور بالا بردن روحیه خود از شیوه های طبیعی ذکر شده در این بخش استفاده کنید.

همین حالا می توانید به منظور بالا بردن سطح روحیه و انرژی خود، شیوه های شگفت انگیزی را بکار ببندید که تاثیر زیادی بر افزایش خلق شما خواهند داشت. به منظور داشتن خلق و خوی بهتر و شادتر می توانید شیوه های ذکر شده در این بخش، که همگی به لحاظ علمی تایید شده اند، را بکار ببرید.

نوشیدن آب

بر طبق مطالعه جدیدی که در مجلهThe Journal of Nutrition  به چاپ رسیده است؛ از دست دادن آب بدن، حتی به میزان جزئی، می تواند باعث کاهش سطح انرژی و توانایی اندیشیدن و همچنین بروز بد خلقی و افسردگی شود، احتمال بروز چنین عوارضی در زنان بیشتر از سایر افراد است. بهترین راه برای سنجش سطح آب از دست رفته بدن بررسی ادرار می باشد: هر چقدر رنگ ادرار تیره تر باشد احتمال از دست دادن آب نیز به همان میزان افزایش می یابد.

انجام فعالیت ها با دور کُند!

در 5 دقیقه آتی، سرعت فعالیت های خود را به کلی کاهش دهید. تمامی حرکات خود را به شکل سنجیده و شمرده انجام دهید و تمامی توجه خود را به زمان فعلی که در آن هستید متمرکز کنید – خواه احساس کف صابون نرم بر روی پوست به هنگام شستن ظرف ها باشد یا مزه قهوه ای که در حال نوشیدن آن هستید. به اعتقاد محققان، چنانچه همیشه در زمان حال زندگی کنید، قادر به درک و تقدیر از تمامی وقایع زندگی، حتی کوچکترین آنها خواهید بود و کارها و مسایل عادی و پیش پا افتاده، بعد و عمق جدیدی به خود خواهند گرفت.

رفتن به طبیعت

بر طبق یافته های جدید محققان دانشگاه ادینبورگ در اسکاتلند، آن دسته از افرادی که در طبیعت قرار می گیرند، نه تنها استرس کمتری دارند بلکه سطح هورمون استرس (کورتیزول) نیز در آنان پایین تر از سایر افراد است. در طول زمان استراحت برای صرف ناهار، به طبیعت رفته و برای مدت زمان کوتاهی پیاده روی کنید – به عنوان مثال می توانید این کار را در پارک های داخل شهر نیز انجام دهید – یا می توانید پس از صرف شام مدتی را صرف تماشای ستاره ها بکنید. بجای صرف دیر وقت صبحانه در تعطیلات آخر هفته، به همراه دوستان خود به پیاده روی صبحگاهی بروید.

تمرکز بر توانایی های خود

چند دقیقه ای را صرف اندیشیدن به قابلیت های خود بکنید. آیا شما شنونده ای دلسوز، نانوایی متبحر یا موسسی پر ابهت هستید؟ بر طبق تحقیق به چاپ رسیده در مجله طب مکمل و جایگزین1، آن دسته از افرادی که به افسردگی خفیف مبتلا بودند و به مدت یک هفته به تمرین اقدامات مرتبط به فعالیت های مثبت پرداخته بودند – نظیر بهره گیری از یکی از توانایی های مثبت فردی به شیوه ای جدید، یا یادداشت جنبه های مثبت زندگی – افزایش قابل توجهی را در احساسات مرتبط به سعادت و خشنودی بدست آوردند که به مدت 6 ماه ادامه داشت. می توانید از یکی از دوستانتان که روزهای سختی را سپری می کند دعوت کنید، یا برای همسایه خود کیک موزی بپزید. با انجام این کارها طولی نخواهد کشید که شاهد بهتر شدن احساسات خود و اطرافیانتان خواهید بود.

 

1 Journal of alternative and Complementary Medicine

انجام تمرینات ورزشی

پیاده روی های 15 دقیقه ای از جمله کارهایی هستند که هیچ یک از ما به هنگام ناراحت بودن تمایلی به انجام آن نداریم. با این حال چنانچه برای متقاعد شدن در ارتباط با این نکته که انجام تمرینات می تواند به بهتر شدن حالتان کمک کند به دلایل دیگری نیاز دارید، مطلب زیر می تواند کمک کننده باشد:

بر طبق نتایج تحقیق جدیدی که در مجله ورزش، تمرین و روانشناسی1 به چاپ رسیده است، سطح شور و هیجان در آن دسته از افراد شرکت کننده در تحقیق که حداقل به مدت 15 دقیقه به انجام فعالیت های فیزیکی شدید پرداخته بودند بسیار بالاتر از سایر افراد بود.

یک مزیت دیگر برای انجام تمرینات ورزشی: بر طبق گزارش تحقیق جدید به انتشار رسیده، احتمال بروز خستگی در آن دسته از کارگرانی که به انجام فعالیت های ورزشی می پردازند برابر با نصف افرادی است که زندگی کم تحرکی دارند.

 

1 Journal of Sport and Exercise and Psychology