بهترین نوشیدنی برای کاهش وزن

مطابق یک بررسی به انتشار رسیده در مجله تغذیه بالینی1، آن دسته از افرادی که مقادیر زیادی چای می نوشند، در مقایسه با سایرین کمر باریکتری دارند!

محققان هلندی پس از بررسی چندین پژوهش و متاآنالیزهای انجام گرفته مرتبط با خواص چای سبز، سفید و اولانگ2 بر روی وزن بدن، به این نتیجه رسیدند که مواد طبیعی موجود در چای (کاتشین3 و کافئین)، به افزایش مصرف انرژی، یا سوزاندن کالری های بدن کمک می کنند. همچنین ترکیبات مذکور منجر به افزایش روند اکسیداسیون چربی (تجزیه چربی) در بدن نیز می شوند.

بعلاوه به گفته دکتر بلومبرگ4، نوشیدن چای برای روده ها نیز بسیار مفید می باشد. تحقیقات علمی نشان می دهند که چگونه برخی از مواد غذایی خاص می توانند باعث افزایش میزان فلور روده ای (میکرو ارگانیسم هایی که به طور طبیعی در مجرای گوارش وحود دارند) شوند، نوشیدن چای نیز به نوبه خود منجر به افزایش ارگانیسم های مفید روده ای می شود.

آیا با وجود خواندن مطالب فوق، باز هم قانع نشده اید؟ بنابراین به نکته زیر توجه کنید:

بر طبق نتایج بدست آمده، نوشیدن روزانه 1 یا 2 فنجان چای می تواند باعث بهتر شدن وضعیت روانی، افزایش میزان دقت و توجه، و کاهش خطر بروز بیماری هایی نظیر سرطان، پوکی استخوان و فشار خون بالا و دیابت شود. به گفته دکتر بلومبرگ، هیچ فرقی نمی کند که از چه نوع چایی استفاده می کنید، تنوع باعث ایجاد تفاوت هایی می شود، بنابراین بهترین راه این است که چای مورد علاقه خود را بیابید.

همچنین طبق اظهارات این محقق، ذکر این نکته ضروری است که نتایج بدست آمده در صورت همراه نشدن با یک رژیم غذایی سالم و تمرینات ورزشی، از اثربخشی کمتری برخوردار خواهند بود، بویژه در ارتباط با کاهش وزن. به گفته او بهتر است نوشیدن چای بیشتر به عنوان روشی به منظور بهبود و تقویت رژیم های غذایی و سلامتی کلی در نظر گرفته شوند.

 

1 The American Journal of Clinical Nutrition

2 Oolong Tea

2 Catechin

3 Jeffrey Blumberg, PhD director of the Human Nutrition Research Center on Aging at Tufts University