خوراکی فوق العاده که منجر به افزایش طول عمر می شود! و کاهش وزن!

مطابق نتایج یک پژوهش جامع که به طور مشترک در 3 مرکز معتبر علمی1 انجام گرفته است، مصرف روزانه یک اونس آجیل، از پسته گرفته تا گردوی آمریکایی، می تواند منجر به افزایش طول عمر شود. تیم مطالعه پس از پیگیری نتایج مرتبط با رژیم های غذایی و سلامتی بیش از 100000 نفر در یک بازه زمانی 30 ساله، به این نکته دست یافتند که احتمال بروز مرگ (در مدت 30 سال مطالعه) برای آن دسته از افرادی که روزانه به شکل منظم یک اونس (تقریبا 30 گرم) آجیل مصرف کرده بودند، در مقایسه با سایر افراد به میزان 20 درصد کاهش یافته بود. همچنین، مرگ بر اثر بیماری های قلبی در مصرف کنندگان آجیل به میزان 29 درصد کمتر از سایر افراد بود. و جالب اینکه، آن دسته از افرادی که بطور مداوم آجیل مصرف کرده بودند، عملا در مقایسه با سایر افراد لاغرتر بودند.

بیش از این هم، شواهد بسیار زیادی وجود داشتند که همگی بر این مطلب تاکید داشتند که مصرف آجیل می تواند نقش محافظتی در برابر بیماری های قلبی، سرطان و دیابت داشته باشد. با این وجود به اعتقاد دکتر فوش2 ، مولف ارشد این تحقیق، نتیجه تحقیقات جدید قانع کننده ترین مدرک بدست آمده تا به امروز است که نشان می دهد مصرف آجیل می تواند باعث افزایش طول عمر شود.

علت اینکه آجیل ها مواد غذایی بسیار سالمی محسوب می شوند. چیست؟ به گفته دکتر فوش، پاسخ کوتاه سوال مذکور این است که خود ما هم از علت این امر مطمئن نیستیم! آجیل ها مواد غذایی مرکبی محسوب می شوند. در آجیل ها ترکیباتی مانند، اسید های آمینه، مواد شیمیایی گیاهی3، فیبر و چندین نوع از ویتامین ها و مواد معدنی دیگر وجود دارد که به تنهایی یا در ترکیب با یکدیگر می توانند دلیلی برای مفید بودن این ماده غذایی باشند. با این وجود، بهترین کار، استفاده از مقادیر بسیار زیادی از آجیل هایی می باشد که حاوی چربی های تک غیر اشباع4 (یکی از اجزای اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای) هستند. بر اساس بسیاری از تحقیقات انجام گرفته، این ماده نقش محافظتی را برای بدن ایفا می کند و می تواند باعث کاهش وزن بدن نیز شود.

دکتر فوش، مصرف روزانه یک اونس آجیل را توصیه می کند. به نظر ایشان، تفاوتی میان انواع مختلف آجیل ها وجود ندارد، بنابراین می توانید با خیال راحت آجیل مورد علاقه خود را انتخاب کنید. یک اونس تقریبا برابر با 20 عدد بادام، 18 عدد بادام هندی و یا 30 عدد بادام زمینی است. چنانچه قادر به مصرف یک اونس آجیل به شکل روزانه نیستید، سعی کنید تا حداقل مقادیری از این ماده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. تحقیقات نشان می دهد که نرخ مرگ و میر حتی در آن دسته از افرادی که تنها 2 بار در ماه از این ماده غذایی استفاده کرده بودند، به میزان 7 درصد کاهش یافته بود.

برای بدست آوردن مزایای بیشتر، می توانید برخی از آجیل ها را به همراه اسموتی(یک نوشیدنی مخلوط شده و گاهی شیرین شده است که از میوه های تازه ساخته می شود) مصرف کنید. بر اساس یافته های تحقیق دانشگاهPurdue ، تقسیم آجیل به قطعات کوچکتر قبل از بلع بواسطه جویدن یا مخلوط کردن، منجر به جذب بیشتر مواد مغذی سالم در بدن می شود.

 

1Dana-Farber Cancer Institute, Brigham and Women&39;s Hospital, and the Harvard School of Public Health

2Charles S. Fuchs, MD, MPH

3Phytochemicals

4Monosaturated fats