تاثیر رنگ و شکل غذا بر اشتها

اگر برای کاهش وزن از راههای بسیار استفاده کرده ولی نتیجه ای نگرفته اید در این مطلب سه راه را به شما معرفی می کنیم که تجربه نشان داده روشهای موفقی بوده اند. علم مطالعه در خوردن و آشامیدن، نشان می دهد اگر از لیوان های پهن و کوتاه استفاده کنید نسبت به لیوان های باریک و بلند از مقدار مایعات بیشتری مصرف می کنید. همچنین هر چه محل قرار گرفتن شما به ظرف شیرینی نزدیک تر باشد، شیرینی بیشتری می خورید.

 

تضاد رنگی اشتها را کنترل می کند

اگر ظرف غذای شما با محتویات درون آن همرنگ باشد باعث می شود مقدار غذای بیشتری میل کنید.

محققان می گویند هر چه میان ظرف غذاخوری شما و غذایتان تفاوت رنگی بیشتری باشد مغز راحت تر و آگاهانه تر مقدار غذا را اندازه گیری می کند. رنگ آبی اشتها را کنترل می کند.

رنگ آبی موجب می شود نسبت به غذا خوردن تمایل کمتری از خود نشان دهید، دانشمندان در این زمینه می گویند این موضوع به زمانهای بسیار قبل، زمانی که انسانها غارنشین بودند بر می گردد و در آن موقع بسیاری از مواد غذایی سمی در طبیعت به رنگ آبی وجود داشتند.

از این رو انسانها نسبت به خوردن غذاهای آبی رنگ به طور خود آگاه و غریزی تمایل کمتری از خود نشان می دهند. پس با توجه به این موضوع برای خوردن غذای کمتر، سعی کنید از بشقاب های آبی رنگ استفاده کنید.

 

رنگ بندی غذا بر میزان اشتها موثر است

غذاها را از لحاظ ارزش غذایی در ذهن خود رنگ بندی کنید، آنهایی که سالم تر هستند را سبز در نظر بگیرید، آنهایی که در درجه کمتری از سلامت قرار دارند را زرد و آنهایی که دارای کمترین ارزش غذایی هستند و در واقع برای سلامتی مضر هستند را قرمز در نظر بگیرید.

طریقه چیدن این مواد غذایی بر حسب رنگ آنها را نیز در نظر بگیرید، آنهایی را که سبز رنگ هستند در دسترس ترین قسمت و آنهایی که زرد هستند در قسمت میانی و آنهایی را که مضر هستند در کمترین دسترس قرار دهید.

به این ترتیب در هنگام باز کردن در یخچال دسترسی شما به مواد غذایی سالم تر راحت تر خواهد شد و با این روش می توانید از رژیم غذایی سالم تری استفاده کنید.