آیا آبغوره فشار خون را پایین می آورد؟

«من به فشارخون بالا مبتلا هستم و برای کنترل و کاهش آن با وعده های غذایی ام آبغوره می خورم. آیا این عادت غذایی کمکی به کنترل فشارخون می کند؟»

هرچند گنجاندن آبغوره و سرکه در رژیم غذایی خوب است اما این یک باور اشتباه است که مصرف سرکه و آبغوره می تواند باعث کاهش و کنترل فشارخون شود. درواقع، این خوراکی ها می توانند باعث کاهش قندخون شوند و از آنجا که علائم کاهش قند و فشارخون شبیه هم هستند، شما هم فکر می کنید دچار پایین آمدن فشارخون شده اید.

به طور کلی، می توان در میان خوراکی های طبیعی به برخی میوه ها مانند زرشک، عناب و گریپ فروت، برخی روغن ها مانند روغن زیتون و روغن ماهی و برخی سبزی ها مانند جعفری برای کنترل و کاهش فشارخون اشاره کرد. املاحی مانند پتاسیم و منیزیم هم نقش چشمگیری در کنترل و کاهش فشارخون دارند.

پتاسیم به مقدار فراوان در موز و جعفری یافت می شود اما از آنجا که موز حاوی هیستامین است و می تواند محرک ابتلا به سردردهای میگرنی باشد، می توان جعفری سرشار از پتاسیم را بدون دغدغه در برنامه غذایی افرادی مانند شما که فشارخون بالایی دارند، گنجاند.

آجیل های خام و خرما هم جزو بهترین منابع دریافت منیزیم محسوب می شوند. همچنین، مکمل های پتاسیم (به صورت قرص) و منیزیم (به صورت جوشان) هم در داروخانه ها موجودند که می توان با نظر و تجویز پزشک از آنها هم استفاده کرد.